In 2030 61% CO2-reductie t.o.v. 2017, dit is 572 kT CO2, verdeeld: 130 kT autonome ontwikkelingen, 191 kT (in)direct binnen actieprogramma NemiA, 5 kT (in)direct binnen andere programma’s Arnhem en 246 kT buiten de gemeentegrens (in de regio)

Duurzame mobiliteit: reductie van 42 kT CO2 in 2030 ten opzichte van 2017

Duurzame mobiliteit: reductie van 42 kT CO2 in 2030 ten opzichte van 2017

Doel

Duurzame mobiliteit: reductie van 42 kT CO2 in 2030 ten opzichte van 2017

De focus van de CO2-reductie bij duurzame mobiliteit ligt op twee vlakken: gedragsverandering en zero emissie voertuigen. Gedragsverandering speelt een rol bij de werkgeversaanpak, aanpak mobiliteitsbewegingen stadslogistiek en het stimuleren van deelvervoer. Daarnaast zet Arnhem in op zero emissie voertuigen en de benodigde infrastructuur.

Turap 2 2022

Van de doelstellingen voor duurzame mobiliteit liggen er enkele goed op koers: met name de laadinfrastructuur, deelvervoer en doelgroepenvervoer. Andere doelen zijn iets naar achteren geschoven zoals werkgeversaanpak, elektrische taxi's. Nulemissie OV en stadsdistributie liggen deels op koers, maar zijn ook afhankelijk van externe factoren

Jaarverslag 2022

De meest recente data over CO2 uitstoot zijn van 2020. Sinds referentiejaar 2017 is 55 kT CO2 gereduceerd. Welk deel hiervan een gevolg is van autonome ontwikkelingen en welk deel van programma-inspanningen is niet te achterhalen. Een deel van deze grote daling is vermoedelijk het gevolg van de coronacrisis. Het is aannemelijk dat de CO2 uitstoot van verkeer en vervoer na 2020 weer is toegenomen. De data hiervan zijn echter nog niet beschikbaar.

Deze pagina is gebouwd op 07/24/2023 15:10:39 met de export van 07/24/2023 14:35:24