Duurzame mobiliteit: reductie van 42 kT CO2 in 2030 ten opzichte van 2017

Verduurzamen/verminderen mobiliteitsbewegingen stadslogistiek: doel 2025 100% zero emissie bestelvoertuigen in de binnenstad en 25% minder stadslogistieke bewegingen.

Verduurzamen/verminderen mobiliteitsbewegingen stadslogistiek: doel 2025 100% zero emissie bestelvoertuigen in de binnenstad en 25% minder stadslogistieke bewegingen.

Inspanning

Verduurzamen/verminderen mobiliteitsbewegingen stadslogistiek: doel 2025 100% zero emissie bestelvoertuigen in de binnenstad en 25% minder stadslogistieke bewegingen.

Op basis van het besluit in 2020 over de zero emissie zone (binnenstad), is in 2021 een begin gemaakt met de voorbereiding van de handhavingstechniek (camera's met kentekenherkenning). In 2022 wordt in samenwerking met de HAN Logistiek, de provincie Gelderland, de Rechtbank en de politie gezocht naar een samenwerking in de vorm van een goederenhub voor deze 'launching customers' en werken we aan flankerend beleid om ondernemers die al zero emissie de binnenstad bevoorraden te faciliteren.

Turap 2 2022

Deze doelstelling valt samen met de doelstelling uit de Luchtagenda: de zero emissiezone. De bedoeling was om deze zone in 2025 in te voeren. Nu er middelen voor vrijgemaakt worden kan de volgende stap gezet worden richting een zero emissie zone in 2026. Voor deze doelstelling zijn al activiteiten richting de ondernemers in de binnenstad ontplooid.

Jaarverslag 2022

In 2022 is een projectleider aangesteld. Deze is aan de slag gegaan met flankerend beleid. Er zijn middelen vrijgemaakt voor het realiseren van de zero emissie zone.

Deze pagina is gebouwd op 07/24/2023 15:10:39 met de export van 07/24/2023 14:35:24