Duurzame mobiliteit: reductie van 42 kT CO2 in 2030 ten opzichte van 2017

Uitbreiden gebruik zero emissie deelmobiliteit: in 2030 1000 deelauto's en 2000 deelfietsen

Uitbreiden gebruik zero emissie deelmobiliteit: in 2030 1000 deelauto's en 2000 deelfietsen

Inspanning

Uitbreiden gebruik zero emissie deelmobiliteit: in 2030 1000 deelauto's en 2000 deelfietsen

In 2022 wordt de plaatsing van elektrische deelauto's en elektrische deelfietsen verder uitgebreid, conform het Beleidskader Deelmobiliteit Arnhem en het plaatsingsplan. In 2022 gaan we experimenteren met een free floating systeem van elektrische deelscooters.

Turap 2 2022

Naar aanleiding van het eHubs-project (EU project) zijn er in Arnhem een viertal locaties gerealiseerd waar deelvoertuigen worden gecombineerd (elektrische deelauto's 8, elektrische deelbakfietsen 8 en elektrische deelfietsen 24). Dit komt bovenop de initiatieven in de wijken en van aanbieders door de hele stad (zoals Greenwheels, Mywheels, Buurtauto en We Drive Solar) totaal nu rond de 100 deelauto's. Er is een beleidskader deelvervoer vastgesteld (februari 2022) en er wordt nu gewerkt aan beleidsregels en een vergunningenstelsel.

Jaarverslag 2022

In 2022 is het aantal deelauto's licht gegroeid, mede door aanvragen vanuit verschillende wijken. Het juridisch kader is nog niet klaar. Daar wordt in 2023 aan gewerkt. Free floating deelscooters en fietsen is door de uitspraken in de raad niet meer aan de orde. Ons deelmobiliteit beleid heeft een sterke link met het op te stellen duurzaam mobiliteitsplan. Zo vormen de hubs die daar een onderdeel van vormen belangrijke locaties om deelvervoer te plaatsen, en dragen lagere parkeernormen en een grote gebied met parkeerregulering eraan bij dat er meer behoefte is aan deelmobiliteit. Tegelijkertijd is deelmobiliteit ook een voorwaarde om lagere parkeernormen te kunnen toepassen.

Deze pagina is gebouwd op 07/24/2023 15:10:39 met de export van 07/24/2023 14:35:24