Bewoners ervaren minder woonoverlast |
---|
Inspanningen 2022 DW6007 Veiligheid |
Het professionele netwerk communiceert actief, zowel persoonlijk als via (sociale) media over meldmogelijkheden en ondersteuningsmogelijkheden voor bewoners als bijvoorbeeld buurtbemiddeling. Signalen en meldingen over woonoverlast worden met partners in het overlast- en zorgoverleg opgepakt en waar nodig opgeschaald naar bijvoorbeeld het Veiligheidshuis. |
- Veiligheidspartners zijn actief op social media en communiceren bij persoonlijke contacten ook over meldingsmogelijkheden. De meldingsbereidheid van bewoners varieert.
- Signalen en meldingen in het overlast- en zorgoverleg worden opgepakt en waar nodig opgeschaald. Vooral bij particulier woningbezit zijn casussen lastig op te lossen en de doorlooptijd van een casus is regelmatig lang.
|
Professionals zijn actief op social media en communiceren actief over meldingsmogelijkheden en in gesprekken ook over opties met betrekking tot bijvoorbeeld buurtbemiddeling. Signalen en meldingen met betrekking tot woonoverlast worden in en vanuit het overlast- en zorgoverleg opgepakt en waar nodig opgeschaald. Vooral bij particulier woningbezit zijn er soms weinig instrumenten om overlastmeldingen op te lossen. |