Meer bewustwording en gedragsverandering

Voortzetten communicatiecampagne Arnhem AAN

Voortzetten communicatiecampagne Arnhem AAN

Inspanning

Meer bewustwording en gedragsverandering

Voortzetten communicatiecampagne Arnhem AAN

Arnhem Aan is de communicatie-campagne voor het programma New energy made in Arnhem. Met Arnhem Aan willen we mensen enthousiasmeren en motiveren om aan de slag te gaan met energie besparen en hernieuwbare energie opwekken. Dit doen wij doelgroep gericht met een aanpak voor bedrijven, woningeigenaren en -huurders, ook specifiek voor huishoudens met (energie)armoede en huishoudens met een migratieachtergrond.
In de Arnhem Aan campagne gaan we in 2022 twee grote acties en meerdere kleinere acties uitvoeren, goede voorbeelden uitdragen, aanhaken op natuurlijke momenten, in samenwerking met diverse partijen. De campagne Arnhem Aan zal verder geladen worden en bij de Arnhemmers onder de aandacht worden gebracht, ondermeer met Lijn2030 in de wijken en via social media.

Bij alle thema’s van het programma New energy made in Arnhem (gebouwde omgeving, duurzame mobiliteit,
bedrijven en industrie, en grootschalige opwek) zijn communicatie- en bewustwordingsacties en inspanningen nodig. Al deze communicatie-activiteiten worden onder de vlag van Arnhem Aan gelanceerd.

Turap 2 2022

Arnhem Aan is de communicatie-campagne voor het programma New energy made in Arnhem. Via de website ArnhemAan, het energieloket en inzet van social media en De koerier worden alle Arnhemmer geïnformeerd over wat zij zelf kunnen doen aan energiebesparing, het aanbod aan ondersteuning van de gemeente en van lokale organisaties en over voorbeelden van energiebesparing in de stad. Begin juli is met de actie ArnhemAandezon zichtbaar gemaakt op welke daken al zonnepanelen liggen. In het najaar volgt een grote actie gericht op energie besparen. In alle wijken gaan we in gesprek met de wijkbewoners, zoveel door mogelijk aan te sluiten bij bestaande activiteiten, zoals een wijkavond of een groenmarkt. Bij alle thema’s van het programma New energy made in Arnhem (gebouwde omgeving, duurzame mobiliteit, bedrijven en industrie, en grootschalige opwek) zijn communicatie- en bewustwordingsacties en inspanningen nodig. Al deze communicatie-activiteiten worden onder de vlag van Arnhem Aan gelanceerd.

Jaarverslag 2022

In 2022 zijn twee stadsbrede communicatiecampagnes gehouden: Arnhem aan de zon (over zonnepanelen) in het voorjaar en Arnhem aan de slag (over isolatie) in het najaar. Deze acties hebben veel publiciteit gegenereerd en veel bezoekers naar de website Arnhem Aan getrokken.
Op de thema's gebouwde omgeving, duurzame mobiliteit, bedrijven en industrie en grootschalige opwek zijn communicatie- en bewustwordingsacties uitgevoerd onder de vlag van Arnhem Aan.

  • Gebouwde omgeving: Veel communicatie over werven en aanvragen energiecoaches energiearmoede en subsidieregelingen Arnhem oost.
  • Bedrijven en industrie: Actie winkeldeuren sluiten en Arnhem zet de knop om - uitdelen meetapparatuur en energiescans.
  • Grootschalige opwek: Het energypark en informatiecentrum (wind en zon) Koningspleij noord is in juni 2022 formeel geopend. Het informatiecentrum heeft al vele bezoekers gehad: scholen, overheden, bedrijven en geïnteresseerden.
  • Duurzame mobiliteit: Filmpje Europees project Clean mobile energy en in december heeft Arnhem het eindevent georganiseerd van dit project. Verder is de zonnecarport met laadpalen bij winkelcentrum Presikhaaf in het nieuws geweest.
Deze pagina is gebouwd op 07/24/2023 15:10:39 met de export van 07/24/2023 14:35:24