Krachtiger ondernemersklimaat

Gericht acquisitie en accountmanagement

Gericht acquisitie en accountmanagement

Inspanning

Krachtiger ondernemersklimaat

Professionalisering dienstverlening aan ondernemers en optimale informatievoorziening

De ondernemersdienstverlening van de gemeente werkt integraal en vanuit één-loket gedachte, waarbij de ondernemer ervaart dat vraagstukken efficiënt worden opgepakt en de informatievoorziening van de gemeente aansluit op de behoeftes. De pilotperiode Van Bedrijven Weten (VBW) in coronatijd heeft aangetoond dat het belangrijk is om als organisatie wendbaar te zijn en in te kunnen spelen op datgene wat de ondernemer vraagt en nodig heeft voor de economische ontwikkeling. Daarbij is het van belang om het contact tussen de overheid en de ondernemer nog sterker en directer te maken (één aanspreekpunt) en onderlinge samenwerkingen te faciliteren. De tijdens de pilot geëxperimenteerde werkwijze VBW wordt structureel ingebed in de gemeentelijke organisatie. Dit betekent onder andere dat de Ondernemersdesk verder geoptimaliseerd wordt in samenwerking met de Klantenservice, dat het Multi Disciplinaire Team (met gemeentebrede vertegenwoordiging) complexe vraagstukken van ondernemers oppakt en dat de bestaande informatievoorziening naar ondernemers verder wordt uitgebouwd. Ondernemersdienstverlening is er voor álle ondernemers, zo ook voor mensen aan de onderkant van de arbeidsmarkt, hierin wordt actief samengewerkt met de programma's Doorbraak naar Werk en Werk & Inkomen.

Turap 2 2022

De ondernemersdienstverlening van de gemeente werkt integraal en vanuit één-loket gedachte, waarbij de ondernemer ervaart dat vraagstukken efficiënt worden opgepakt en de informatievoorziening van de gemeente aansluit op de behoeftes. Dit betekent onder andere dat de Ondernemersdesk verder geoptimaliseerd wordt in samenwerking met de Klantenservice, dat het Multi Disciplinaire Team (met gemeentebrede vertegenwoordiging) complexe vraagstukken van ondernemers oppakt en dat de bestaande informatievoorziening naar ondernemers verder wordt uitgebouwd.
Ondernemersdienstverlening wordt geprofessionaliseerd, momenteel wordt gezocht naar kernwaardes, de dienstverlening wordt gemeente breed geïmplementeerd en ondernemers worden door middel van gesprekken betrokken bij het tot totstandkoming van beleidsvraagstukken. Alle met het doel om ondernemers te laten ondernemen en zo weinig mogelijk lastig te vallen met regels en wetgeving.

Jaarverslag 2022

De ondernemersdienstverlening van de gemeente werkt integraal en vanuit een één-loket gedachte, waarbij de ondernemer ervaart dat vraagstukken efficiënt worden opgepakt en de informatievoorziening van de gemeente aansluit op de behoeftes. Dit betekent onder andere dat de ondernemersdesk verder geoptimaliseerd is in samenwerking met de Klantenservice, dat het Multi Disciplinaire Team (met gemeentebrede vertegenwoordiging) complexe vraagstukken van ondernemers heeft opgepakt en dat de bestaande informatievoorziening naar ondernemers verder is uitgebouwd.
Op basis van gesprekken met ondernemers en ondernemersnetwerken zijn de wensen en behoeften van ondernemers op het gebied van gemeentelijke dienstverlening opgehaald. Deze input is meegenomen in de visie op ondernemersdienstverlening en wordt komend jaar vertaalt in concrete ambities en doelstellingen.
De nieuwsbrief voor ondernemers is gelanceerd. De website van de gemeente is verder uitgebreid met informatie van en voor ondernemers.

Deze pagina is gebouwd op 07/24/2023 15:10:39 met de export van 07/24/2023 14:35:24