Lobbyen met betrekking tot het spoordossier
Inspanning
Arnhem is optimaal aangesloten op een robuust (inter)nationaal spoornetwerk | |
---|---|
Lobbyen met betrekking tot het spoordossier | |
We blijven onze lobby bij het ministerie van Infrastructuur & Waterstaat (I&W) continueren en proberen dit op te pakken met andere belangrijke partners langs de A12-corridor (Vervoerregio Amsterdam, G4, provincies Gelderland en Utrecht, NS en NS Internationaal, Foodvalley, The Economic Board). Bij deze lobby richting het ministerie richten wij ons op:
| |
Turap 2 2022 | |
De corridor Utrecht-Arnhem-Duitse grens, waar Arnhem aan gelegen is, is een van die belangrijke spoorcorridors van Nederland. Er is geconcludeerd dat om de urgente capaciteitsknelpunten op het spoor op te lossen en de ambities op deze corridor te realiseren, aanpassingen en optimalisaties in de infrastructuur noodzakelijk zijn. De belangrijkste conclusies voor Arnhem zijn:
Over deze corridor zijn in de landelijke spoortafel landsdeel Oost op 16 juni jl. afspraken gemaakt tussen provincies en het Rijk. Dit zal waarschijnlijk resulteren in een MIRT (Meerjarenprogramma Infrastructuur, Ruimte en Transport)-onderzoek of MIRT-verkenning van het Rijk. | |
Jaarverslag 2022 | |
Ook het afgelopen jaar hebben we een lobby uitgevoerd (deels via de GMR) bij het ministerie van Infrastructuur & Waterstaat (I&W) voor:
Een deel van deze lobby heeft tot hiervoor genoemde afspraken in het bestuurlijk overleg (BO) MIRT geleid. |