Ontwikkelen van een netwerk van overstaplocaties om een alternatieve, duurzame mogelijkheid te bieden om de stad te bereiken

Uitvoeren van de visie Arnhemse hubs

Uitvoeren van de visie Arnhemse hubs

Inspanning

Ontwikkelen van een netwerk van overstaplocaties om een alternatieve, duurzame mogelijkheid te bieden om de stad te bereiken

Uitvoeren van de visie Arnhemse hubs

In 2022 willen we de Arnhems visie op hubs hebben vastgesteld en vervolgens de volgende zaken gaan uitvoeren. We willen enkele locaties gaan uitwerken. Uitwerking bestaat uit een inrichtingsplan (schetsontwerp), een kostenraming op SSK-niveau (Standaardsystematiek voor Kostenramingen) en een planning van de uitvoering en procedures. De locaties zullen volgen uit de visie, maar daarnaast zijn er al enkele locaties in beeld:

  • Rozet (is al grotendeels uitgewerkt);
  • Kronenburg (is al grotendeels uitgewerkt);
  • GelreDome;
  • IPKW;
  • Station Velperpoort;
  • Arnhem Waterberg.

Turap 2 2022

We hebben grote stappen gezet met het opstellen van een eigen visie op mobiliteitshubs. Dit beleidskader geeft een beschrijving van wat mobiliteitshubs zijn (en hoe ze daarin verschillen met transferia), de functie ervan in het mobiliteitssysteem en waar deze mobiliteitshubs in Arnhem een zinvolle plek hebben.
Vooruitlopend op dit beleid hebben we subsidie van het Rijk gekregen voor de hublocaties Gelredome en Station Presikhaaf.

Jaarverslag 2022

We hebben grote stappen gezet met het opstellen van een eigen visie op mobiliteitshubs. Dit beleidskader geeft een beschrijving van wat mobiliteitshubs zijn (en hoe ze daarin verschillen met transferia), de functie ervan in het mobiliteitssysteem en waar deze mobiliteitshubs in Arnhem een zinvolle plek hebben. Dit in samenhang met, en als onderdeel van, onze mobiliteitsvisie die in voorbereiding is.
Vooruitlopend op dit beleid (voor hubs en Mobiliteitsvisie Arnhem) hebben we subsidie van het Rijk gekregen voor de hublocaties Gelredome en Station Presikhaaf.
Daarnaast heeft de GMR in 2021 een strategische visie opgesteld 'Mobiliteitshubs in de GMR, naar een regionaal netwerk van hubs'. In 2022 zijn voor onder andere Nijmegen, Arnhem en Zevenaar, uitwerkingen van deze regionale hub-visie gemaakt. Deze uitwerking 'Verkenning regionale stadsrandhubs Arnhem' is in 2022 gemaakt voor de Arnhemse stadsrandhubs: Gelredome, Waterberg, IPKW en (later toegevoegd) Station Arnhem Zuid. De uitwerking is gemaakt  in opdracht van de GMR, maar samen met Arnhem en de provincie Gelderland. De 'Verkenning regionale stadsrandhubs Arnhem' is op 23 november 2022 geaccordeerd door het Bestuurlijk Platform Verbonden Regio.

Deze pagina is gebouwd op 07/24/2023 15:10:39 met de export van 07/24/2023 14:35:24